Kauza GEOBAL 4 - nejnovější příspěvky

středa 18. ledna 2012

Hubáčková: Kaly se měly řešit už v roce 1998

Ústí nad Labem /VIDEO/ - Hostem online rozhovoru byla poslankyně Gabriela Hubáčková (KSČM). Čtenáři se ptali na spalování ostravských kalů v Ústeckém kraji či na problémy Krajské zdravotní.

18.1.2012 11:25


Petr: Angažovala jste se v oblasti kalů. Je možnost, jak jejich spalování ještě zastavit. Čí je to vina, že se stalo to, co se stalo?
Nejsem ani ekolog ani ekonom a nemyslím, si, že je to otázka čistě pro politika, proto mě velmi zaráží prohlášení pana kolegy Paroubka. Neboť to byl on, kdo mohl v letech 1998-2003, kdy se jednalo o provedení a realizaci této akce, zasáhnout a vládní zakázka mohla být zastavena.

Jitka Lyšková: Otázka se týká Krajské zdravotní, nebo zdravotních zařízení v Ústeckém kraji. Máte o tomto přehled a pokud ano tak jak se na zdravotní péči díváte?
Kauzu Krajské zdravotní sleduji od začátku a těžko říci jak vše dopadne. Již několikrát jsem interpelovala pana ministra Hegera ohledně problematiky nemocnice v Chomutově a onkologického centra, spolupracuji s krajskými zastupiteli. I když jsem nevystoupila ve Sněmovně na podporu zdravotnických zařízení, svým hlasováním jsem jasně podpořila návrh poslance Krákory a postavila se za vyjádření paní Hassové.

Jitka Lyšková: Druhá otázka se týká kalů z Ostravska. Činila jste v tomto nějaké kroky?

Co se týká kalů, od vypuknutí prvních informací o tomto problému jsem se osobně informovala na Krajském úřadu ( KÚ) o postupu, jak vše probíhá a co se dá dělat pro neuskutečnění spalování v Čížkovicích. Podala jsem interpelaci na ministra Chalupu, který mě potvrdil, že KÚ postupoval zcela v souladu se zákonem a další rozhodnutí je zcela na kraji. I když s tím samozřejmě nesouhlasím, i já a moje děti tu žijí, podle stávající platné legislativy je vše v pořádku. Alarmující je fakt, že tato věc se měla řešit již v roce 1998 a ne nyní, kdy je veškerý odpad převezen a uskladněn v našem kraji.

Jitka Hanousková: Kromě poslanecké práce se věnujete i ženskému hnutí. Obohacuje Vás tato činnost a pomáhá Vám i v poslanecké činnosti?

Samozřejmě že vzhledem k rozložení počtu mužů a žen, trochu té ženské části postrádám a snad i proto se mohu “vyřádit“. Jsem ráda, že mám kolem sebe ženy které mi rozumí, pomáhají mi i radí. Patří jim za to velký dík..

Zdroj: http://ustecky.denik.cz/zpravy_region/20120118-red-online-gabriela-hubackova.html