Kauza GEOBAL 4 - nejnovější příspěvky

čtvrtek 1. prosince 2011

Doležal: O kalech jsme věděli

1.12.2011 V. Šoltysová
Ostravských kalů se týkala interpelace opoziční zastupitelky za Nezávislé Květuše Hellmichové, která ji směřovala na Vlastimila Doležala, radního a zároveň i asistenta poslance a starosty Litvínova Milana Šťovíčka.


 „V tisku jsem zaznamenala zprávu bývalého ředitele Geosanu, který prohlásil, že již někdy na konci srpna, počátkem září mluvil s asistentem pana Šťovíčka a oznámil mu problém, který tady může nastat ohledně kalů a naznačil některé další věci v této kauze. V citaci je psáno, že mu bylo odpovězeno, že to vědí a že s tím nic dělat nebudou, což mě pobouřilo,“ rozčilovala se zastupitelka a zajímalo ji, proč vedení města prezentovalo, že informace kolem dovozu jedovatých kalů z Ostravy neměli tak brzy. „S bývalým ředitelem Geosanu jsem se spojila a nepřišlo mi, že by lhal. Naopak potvrdil, že s vámi mluvil. Chtěla bych proto vědět, jestli je to tak a jestli jste skutečně o tomto problému věděl a o tom, že se na katastr Litvínova budou navážet kaly,“ ptala se Květa Hellmichová Vlastimila Doležala. Ten potvrdil, že s bývalým ředitelem Geosanu v uvedené době skutečně jednal. Zároveň však vyvrátil, že by to bylo vedení města jedno. „Je to pravda. Když tato záležitost byla ve správním řízení, tak jsem mu na to odpověděl to, co stále platí, že o tom rozhodla rada kraje a že s tím podle mého názoru nemůže město nic dělat. To bylo vše. Neodpověděl jsem nic v tom smyslu, že nám to je jedno, to je jeho interpretace,“ sdělil radní Doležal. Svou odpovědí ale zastupitelku nepřesvědčil. „Musím říct, že takovou informaci, kdyby mi někdo zavolal, tak bych udělala všechno pro to, abych tu kauzu nějak prošetřila nebo prověřila a abych tomu zabránila. Já vím, že zase odpovíte, že jste nenašli žádné zákonné možnosti. Nicméně znova zdůrazňuji, že to bylo na začátku září, kdy probíhalo správní řízení a kdy jsme s tím mohli něco udělat, a přesto jste s touto informací nepřišel ani mezi nás zastupitele,“ vytkla mu Květuše Hellmichová.

Zdroj: http://www.homerlive.cz/zpravodajstvi/dolezal_o_kalech_jsme_vedeli.html